Friday, December 7, 2012

#JomBaca Siapa Dia 1 : Emma Ma'embong

Namanya kian menjadi sebutan di mulut penduduk malaysia yang menggemarkan drama drama melayu . Siapa tak kenal Emma Maembong . Filem dari arahan Eirma Fatima ni mampu melonjakkan nama Si emma ni ke tempat yang lebih selesa . Bagaimanapun, ada sahaja kontroversi yang melanda anak muda yang berbakat besar ni yang memegang watak "Munirah" di dalam dram "Kau Yang Terindah"




Emma Maembong 


Namun kata orang, kalau dah popular pasti ada cerita kurang molek mula kedengaran. Entah benar atau tidak,  Emma Maembong dikatakan kaki propa kerana gagal menghadiri temujanji yang diatur. Lepastu kontroversi datang lewat ke tempat "shooting". Kalau kita perasan kebanyakkan artis baru pasti akan di kontroversi dengan gossip yg sama. 

Tapi emma lebih cepat keluar kan kenyatan untuk memperbetulkan gossip yang melanda diri ini . Eh terlupa pulak nak kenalkan sikit latar belakang si emma ni . Nama sebenarnya ialah Fatimah rohani binti Ismail . Dia baru saja berusia 20 . dahlah muda pastu cantik pulak . Keluar dari perut maknya pada 27 mac 1992. Kalau uallls perasaan muka si Emma ni macam kacukan kan . Tapi memang betul pun Kacukan Melayu dan scotttis . itu sebab kulit si Emma ni cantik . Jeles jemah dibuatnya .



Emma merupakan panggilan manja kawan-kawannya. Nama Maembong pula, bukanlah nama glamor, gabungan Mael Lambong. Sebaliknya, ia cantuman nama ayah Emma, iatu pelukis terkenal negara, Ismail Embong dan datuknya. Sesuka hati je korang cakap nama maembong tu dari mael lambong .  [sumber] Suka buat gossip liar. Tanjat jemah . 

Mempunyai 10 orang adik-beradik [Sumber], salah seorang daripada adik perempuan Emma, Cha Cha juga pendatang baru dalam bidang lakonan. Tak percaya ? Terbarunya, Cha Cha tampil di slot Lestary TV3, 'Mimpi Cindarella'. Abang Emma pula, Bakri, pemain dram kumpulan Gerhana Ska Cinta dan pernah berkhidmat untuk Flop Poppy, Meet Uncle Hussain dan Azlan & The Typewriter. Baik kata luar dalam keluar si emma ni memang berdarah seni laa ok . tak baik tau korang cakap di apelakon kayu . berdosa ok . 

Emma Maembong

Kalau jemah pikir pikir balik , setiap artis baru yang muncul pasti akan dilanda gossip mula jemah namakan . Kalau tak "artis baru demand" mesti " Pelakon kayu" tak lupa jugak "Kaki popiah lah janji tidak ditepatilah" kalau benar tak pe . Ni semua dusta ok . kesian lah bagi artis baru yang nak naik ni . So Kita sebagai Rakyat Malaysia mestilah menyokong mereka . kalau bukan kita siapa lagikan .

Next entry who will be my topic . stay tune ok with #JemahRonggeng .

No comments:

Post a Comment