Sunday, May 26, 2013

Sembang Petang : Media Sosial

Twitter , Facebook , Instagram itu adalah diantara media sosial yang ada dan sangat popular pada masa ini dan baru baru ini muncul pulaKeek , Line dan juga Wechat . tapi pernah kah kita terfikir yang kita menggunakannya dengan cara yang betul ?

 

Sedar atau tidak kita telah pun salah gunakan media sosial tersebut . Bergaduh kat twitter dan macam - macam lagi . Tapi ada bagusnya media sosial dapat ramai kawan dan yang bonus siap dapat isteri . Alhamdullilah !

Cerita pasal media sosial memang tidak akan habislah bak kata orang . Kalau kita tengok sekarang sudah menjadi trend dengan menjadikan media sosial untuk bergaduh . Adakah pencipta laman sosial ini reka semua ini untuk bergaduh . Baik atau buruk datangnya dari kita bukan ? setiap apa yang kita tulis menjadi bacaan seluruh makhluk yang pandai menggunakan akses internet.

Apa salahnya jika kita menggunakannya sebaik mungkin dan banyak benda yang boleh kita lakukan dengan media sosial yang semakin berkembang saban hari . Bukan niat nak membidas sesiapa tapi fikir-fikirkanlah dan renungkan kembali

P/S : Jangan mengutuk belakang , nanti sudip mak jemah kat kepala nanti . 



No comments:

Post a Comment